Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Kapcsolat

Rolanda Global kft.
Telefonszám: +36203740086
Írjon nekünk

» Kopogó hang?

Kopogó hang elölről? Kopog a futómű?

 

A futómű kopogását több alkatrész meghibásodása is okozhatja, vegyük sorra őket!

Alsó lengőkar gömbfej (trapéz gömbfej, talpas):

lengőkar gömbfej

Ez az eszköz köti össze a csonkállványt és az alsó lengőkart. Feladata az alkatrészek összekapcsolásán kívül az, hogy a csonkállvány szabadon elfordulhasson úgy, hogy az összeköttetés nem szakad meg. Ha az alkatrész kikopik, akkor lógni kezd és ez okozhat kopogó hangot. A gömbfej nem javítható, újra cseréléssel lehet orvosolni a problémát. Néhány típusnál a trapéz gömbfej/ talpas önmagában nem cserélhető csak lengőkar együttes cseréjével! Egyes futómű típusoknál ahol felső lengőkar is van, ugyan ez vonatkoztatható rá! A javítás a legtöbb gépkocsinál nem bonyolult művelet 1-2 óra munkaóra számolható el rá. Az alkatrész cseréje után futómű állítás szükséges!

Hossz stabilizátor rúd (vagy stabilizátor gömbfej):

Hossz stabilizátor rúd

Minden gépkocsiban található egy mechanikus kanyarstabilizáló berendezés. Ennek az eszköznek a feladata, hogy kanyar menetben ne billenjen akkorát a gépkocsi és az autó tömegközéppontját, lejjebb helyezze.

A stabilizátor lengőkart és a lengéscsillapítót a hossz stabilizátor rúd (vagy stabilizátor gömbfej) köti össze. Ezen az eszközön szintén gömbfejek találhatók, amik biztosítják a szabad elfordulás mellett az alkatrészek összeköttetését. Ezek az alkatrészek menet közben folyamatosan mozognak ezáltal kopnak is. A kopás következtében idővel lógni kezdenek, ami kopogáshoz vezet. Ha ez az alkatrész a hibás, akkor egyenlőtlen felületű úton folyamatos apró kopogó hangot ad. A gömbfej nem javítható, újra cseréléssel lehet orvosolni a problémát. A javítás a legtöbb gépkocsinál nem bonyolult művelet 1óra munkaóra számolható el rá. Az alkatrész cseréje után futómű állítás nem szükséges!

Szélső kormányösszekötő gömbfej (külső kormányösszekötő):

Szélső kormányösszekötő gömbfej:Az előző két alkatrész okozza a legsűrűbben a futómű kopogását, de a szélső gömbfej lógása is okozhat kopogó hangot. Minden alkatrészt a gépkocsi felemelt állapotában meg lehet vizsgálni és kiszűrni a kopogást okozó alkatrészt. Általában a megnövekedet kormányholtjáték jelzi a csere idejét! A gömbfej nem javítható, újra cseréléssel lehet orvosolni a problémát. A javítás a legtöbb gépkocsinál nem bonyolult művelet ,0.30 munkaóra számolható el rá. Az alkatrész cseréje után futómű állítás szükséges!

Belső kormányösszekötő gömbcsukló (Axiál csukló, axiál rúd):

Belső kormányösszekötő gömbcsukló

A kormányműhöz legközelebbi gömbcsukló a „kormányösszekötő gömbcsukló” szerelői nyelven belső összekötő vagy axiál rúd. Ezek az alkatrészek is tudnak kopogó hangot adni, amikor már nagyobb mértékben kopottak. A futóművet ütések érik menet közben és ezek a illesztett alkatrészek veszik fel az ütések kisebb részét. Az ütések hatására egy idő után (kb. 100 - 150.000 Km ) lógni kezdenek. Ha az alkatrész lóg, onnantól kezdve sokkal gyorsabban romlik az állapota. Egy idő után kopogó hangot is kelt és nagymértékben megnő a kormány holtjátéka is. A javítás a legtöbb gépkocsinál nem bonyolult művelet 1-2 óra munkaóra számolható el rá. Az alkatrész cseréje után futómű állítás szükséges!

Szilentek, lengőkar szilent:

Trapéz szilent

A lengőkar szilent feladata, hogy összekösse a bölcsőt és a lengőkart úgy, hogy az el tudjon mozdulni egymástól. Amikor a gépkocsi halad a lengőkarok fel-le mozognak. A mozgás következtében a szilentek tekerednek. Egy bizonyos idő után ezek az alkatrészek kirepedeznek (gumiból vannak) és elszakadnak. Az elszakadt szilent a lengőkar lógásához vezet, ami bizonytalan úttartást eredményez, súlyosabb esetben erős kopogó hangot hallat, a kocsi irányíthatósága romlik, nyúlóssá válik! A javítás a legtöbb gépkocsinál nem bonyolult művelet, de nagyobb megbontással jár, 1-5 óra munkaóra számolható el rá. Az alkatrész cseréje után futómű állítás szükséges!

 

forrás: www.mvz.hu

NTE0ZTBhN